Το Θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ πρώην Λυρική Σκηνή , πέρασε πλέον στα χέρια του Δήμου Αθηνών υπο την διεύθυνση του Ολιβιέ Ντεκότ, ο οποίος έχει παρουσιάσει μια εντυπωσιακή σειρά παραστάσεων έργων Ελλήνων συνθετών. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας να γνωρίσει το κοινό την πλουσια λυρική παράδοση μας , παρουσίασε και το αγαπητό στο κοινό έργο του Ν.Χατζηαποστόλου “Οι Απάχηδες των Αθηνών”.
Η παράσταση οπτικά κινήθηκε σε κλασσικά πλαίσια με απλά σκηνικά και φωτισμούς σε σκηνοθεσία του Β.Μαυρογεωργίου , σκηνικά του Γ.Γαβαλά και κοστούμια της Αλεξίας Θεοδωράκη.
Το έργο με τους διαλόγους είχε διάρκεια πάνω απο δύο ώρες μια και οι διάλογοι τραβούσαν πολύ σε μάκρος ειδικά στην Πρώτη Πράξη που έμοιαζε ατελείωτη, και που κατα την γνώμη μου ήταν δραματικά και η πιό αδύναμη.
Τα πράγματα πήραν “φωτιά” στις επόμενες Πράξεις, ειδικά με την έξτρα παρουσία της μοναδικής Ζωζώς Σαπουντζάκη που δίκαια έλαβε πολύ χειροκρότημα απο το κοινό. Ηταν απο τις αξέχαστες στιγμές της παράστασης να έχει κανείς την τύχη να παρακολουθεί την τόσο μεγάλη καλλιτέχνιδα στη σκηνή της Λυρικής.
Υπέροχος και μοναδικός ο αγαπημένος Αγγελος Παπαδημητρίου, στον ρόλο του Παραλή , μας έδωσε όλο το εύρος του χαρακτήρα του ήρωα που υποδύεται. Η ερμηνεία του υπήρξε αποκαλυπτική χωρίς υπερβολές με ένα έμφυτο χιούμορ αλλά και μια “κρυφή” θα λέγαμε δραματικότητα, για έναν χαρακτήρα σαν του Παραλή.
Οπως χαρακτηριστικά είπε και ο ίδιος
“Σήμερα έναν αιώνα μετά από την εποχή της και με διαψευσμένες όλες τις ελπίδες για “ισότητα”, η οπερέτα αυτή αποκτά διαστάσεις ντοκουμέντου για την αποτυχία προσέγγισης των δύο κόσμων…αρκεί να το δει κανείς με χιούμορ. Ο Παραλής που υποδύομαι όχι μόνο δε βολεύεται στην ευμάρειά του, αλλά επιθυμεί να ανέλθει και στα “θεϊκά” εξ αίματος αριστοκρατικά ύψη…για να συντριβεί μέσα στη χλεύη των ομοίων του και να συνέλθει οριστικά…”
Στον ρόλο της Αρετούσας , της αδελφής του Παραλή, η Μαρίτα Παπαρίζου που ξεδίπλωσε όλο της το κωμικό ταλέντο και μπρίο σε έναν ρόλο κόντρα στο ρεπερτόριο του μπαρόκ που είναι και η ειδικότητά της. Μας κέρδισε με το κέφι της, τη ζωντάνια της και το χιούμορ της, μια εικονική φιγούρα που θύμιζε έντονα  τις μεγάλες μορφές της Σ.Νοταρά και της Γ.Βασιλειάδου. Εναν ρόλο που τον οικειοποιήθηκε τόσο θεατρικά όσο και δραματικά, είδικά στις σκηνές με τον Α.Παπαδημητρίου, έδεσαν απόλυτα μεταξύ τους.
Εξαιρετικός και ο Πρίγκηπας του Κώστα Κεχρή αν και θα ήθελα μια πιό “μάγκικη” άποψη του ρόλου, υπέροχη η Μυρσίνη Μαργαρίτη και η Διαμάντη Κριτσωτάκη, και ο Κυρ Ανδρέας του Γρηγόρη Ποιμενίδη απόλυτα μέσα στον ρόλο του. Τέλος πάρα πολύ καλοί οι Γιώργος Ιωάννου (Καρούμπας), και Μαρίνος Ταρνανάς (Καρκαλέτσος), δύο σημαντικές φωνές που πλαισίωσαν άξια την παράσταση τόσο φωνητικά όσο και θεατρικά.
Ολοι οι συντελεστές έδεσαν απόλυτα μεταξύ τους δικαιώνοντας το έργο του Χατζηαποστόλου.
Την Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία του Δήμου Αθηναίων διηύθυνε ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης.

Συντελεστές
Μουσική διεύθυνση: Κορνήλιος Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Χορογραφίες: Πάρης Μαντόπουλος
Δραματουργία: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Βοηθός αρχιμουσικός: Κυριακή Κουντούρη
Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά
Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας, Δημήτρης Βεζύρογλου
Διδασκαλία χορωδίας: Σταύρος ΜπερήςΝέα ενορχήστρωση: Αχιλλέας Γουάστωρ
Κώστας / Πρίγκιπας: Χρήστος Κεχρής */ Γιάννης Φίλιας **
Καρούμπας: Γιώργος Ιωάννου * / Γιώργος Ιατρού **
Καρκαλέτσος: Μαρίνος Ταρνανάς * / Νίκος Ζιάζιαρης **
Ξενοφών Παραλής: Άγγελος Παπαδημητρίου * / Χρήστος Στέργιογλου **
Βέρα Παραλή: Μυρσίνη Μαργαρίτη * / Άννυ Φασσέα **
Τιτίκα: Διαμάντη Κριτσωτάκη * / Μάρθα Σωτηρίου **
Αρετούσα Παραλή: Μαρίτα Παπαρίζου * / Μαργαρίτα Συγγενιώτου **
Κυρ Ανδρέας: Γρηγόρης Ποιμενίδης
Νίκος: Άρης Λάσκος
Κλέων: Γιάννης Τσουμαράκης
Έκτακτη συμμετοχή: Ζωζώ Σαπουντζάκη

ΦΩΤΟ STUDIO KOMINIS