Τι σχέση θα μου πείτε έχει η μουσική με το Γηροκομείο Αθηνών; Όποιος λοιπόν δεν το έχει πάρει είδηση πρέπει να αποκαλύψουμε ένα «γνωστό» μυστικό: Στο μικρό θέατρο του Γηροκομείου Αθηνών (με την εξαιρετική ακουστική του) ο πρόεδρος της «Ελεήμονος Εταιρείας Αθηνών» Πατήρ Π.Μπούμπας, οργάνωσε φέτος μια σειρά συναυλιών η οποία κορυφώθηκε με τρεις παραστάσεις της όπερας «Ατυς» του Λυλλύ που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Οι συναυλίες , εστιασμένες στην εποχή μπαρόκ, περιελάμβαναν μουσική δωματίου, θρησκευτικά έργα και την όπερα του Λυλλύ η οποία μάλιστα δόθηκε τρείς φορές με τρεις διαφορετικές διανομές, σε συνεργασία με το Ωδείο «Νικόλαος Μάντζαρος».
Ψυχή της οργάνωσης ήταν ο σκηνοθέτης Βασίλης Αναστασίου, ο οποίος ήταν και ο σκηνοθέτης της όπερας. Ο τσεμπαλίστας Ιάκωβος Παππάς με το Συγκρότημά του Almazis από την Γαλλία παρουσίασε έργα Σαρπαντιέ και Περγκολέζι που ερμήνευσαν με ιδιαίτερη ευαισθησία και μουσικότητα οι Μ.Πολυχρόνου, Ρ.Πουλημένου, ενώ η τσεμπαλίστα Γ.Βεντούρα έπαιξε στην ίδια συναυλία ένα αριστουργηματικό έργο του Γ.Μπράιαρς, και ο Ι.Παππάς έργα Κουπρέν, Ντυφλύ, Ρουαγιέ και Σκαρλάττι.
Η παρουσίαση του «Ατυς» του Λύλλύ (22,23,24/5) απο το Συγκρότημα Almazis σε συνεργασία με την «Μικρή Όπερα του Κόσμου» και το «Ωδείο Μάντζαρος» , ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία. Ο χώρος δεν μας επιτρέπει να αναφέρουμε με λεπτομέρειες όλες τις διανομές, όμως πρέπει να αναφέρουμε τους εξαιρετικούς Β.Αγγελάκη και Α.Σιγάλα στον απαιτητικό ρόλο του Ατυ την εξαιρετική Κυβέλη της Σ.Εμμανουηλίδου που με τόση αφοσίωση και ενέργεια ερμήνευσε άψογα έναν πολύ δύσκολο ρόλο, τον υπέροχο Σειλινό του Α.Σωβώ, την Μελίσσα της Μ.Δημα (υπέροχη φωνή), και η Σανγκαρίδα της Γ.Τρύφωνα και της Ρ.Βουδούρη και οι δύο εξαίρετες..
Η πρώτη διανομή έγινε με Γάλλους επαγγελματίες τραγουδιστές τον Σ. Μοντί στον κεντρικό ρόλο και την υπέροχη Σ.Μπουλμπέν στον ρόλο της Σανγκαρίδας. Ιδιαίτερα απλά πρωτοποριακά και λειτουργικά ήταν τα σκηνικά του Β.Αναστασίου όπως και τα πολύ όμορφα κοστούμια που σχεδίασε καθώς και οι φωτισμοί, ενώ η σκηνοθεσία ξέφυγε από τις γνωστές στείρες και στατικές αναπαραστάσεις και είχε απόλυτη θεατρική λειτουργικότητα ιδιαίτερα στη σκηνή του ύπνου .
Την όλη παράσταση πλαισίωσε η μικρή Ορχήστρα με πρώτα ονόματα όπως της Σ.Ιεμούρα και Ν.Πετιμπόν, και τον τόσο ταλαντούχο Ι.Παππά ο οποίος δούλεψε σκληρά με όλους τους τραγουδιστές τόσο στο ύφος όσο και στη γλώσσα της παράστασης, ακούσαμε άψογα Γαλλικά και ερμηνείες που δεν τις περιμένει κανείς από Έλληνες τραγουδιστές πόσο μάλλον από παιδιά ενός Ωδείου. Ένα τεράστιο μπράβο αξίζει σε όλους και ιδιαίτερα στον Πατέρα Π.Μπούμπα ο οποίος δημιούργησε μια νέα Μουσική Όαση σε ένα Ίδρυμα που μέχρι τώρα ήταν «απομονωμένο» , ελπίζουμε η «Μουσική Άνοιξη» να καθιερωθεί πλέον, και να μπει στον μουσικό χάρτη της Αθήνας.