Όπως κάθε χρόνο ανελλιπώς, έτσι και φέτος το Καλλιτεχνικό Κέντρο “ATHENEUM” έδωσε στο Ηρώδειο την καθιερωμένη συναυλία στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας.
Στην φετινή συναυλία «μαμούθ» , σολίστας ήταν ο περσινός νικητής του Διαγωνισμού «Μαρία Κάλλας» ο πιανίστας Βαντίμ Χολοντένκο, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ έπαιξε δύο από τα δυσκολότερα και απαιτητικότερα κοντσέρτα για πιάνο , το δεύτερο του Λίστ και το τρίτο του Προκόφιεφ.
Ο Χολοντένκο είναι αναμφισβήτητα ένας πραγματικός βιρτουόζος, η άνεση με την οποία αντιμετωπίζει τα πιο στρυφνά μουσικά περάσματα είναι θαυμαστή. Η ικανότητά του να πλησιάζει το κάθε έργο με μια στρατιωτική πειθαρχία, όπου τα πάντα είναι απόλυτα μελετημένα και οργανωμένα, σε συνδυασμό με μια γερή τεχνική, κάνει τον ακροατή να νοιώθει πως τίποτα δεν του είναι αδύνατο.
Αν και δεν είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικός, διαθέτει ένα εσωτερικό πάθος το οποίο κάνει τις ερμηνείες του μοναδικές. Ιδιαίτερα αυτό το στοιχείο έγινε φανερό στο περίφημο Τρίτο Κοντσέρτο του Προκόφιεφ, ένα από τα δυσκολότερα έργα του ρεπερτορίου. Η ερμηνεία του υπήρξε υποδειγματική, λαμπερή, χαριζοντάς μας μια υπέροχη ερμηνεία.
Η Φιλαρμονική Ορχήστρα «Νέα Ρωσσία» της οποίας όπως μου είπαν είναι καλλιτεχνικός διευθυντής ο Γιούρι Μπασμέτ, συνόδευσε τον Χολοντένκο, και μας χάρισε δύο πολύ καλές ερμηνείες της «Φραντσέσκα ντα Ρίμινι» του Τσαικόφσκυ και της χαριτωμένης «Κλασσικής Συμφωνίας» του Προκόφιεφ. Την Ορχήστρα διηύθυνε ο Εβγκένι Μπούσκοφ, με ιδιαίτερη ενέργεια και μπρίο.
Μια πολύ όμορφη συναυλία, που μας έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε έναν εξαιρετικό πιανίστα στην αρχή της καριέρας του, γιατί είναι σίγουρο πως θα τον ξαναδούμε πολύ σύντομα στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών.