Είναι γεγονός πως στη σημερινή Ελλάδα πολύς κόσμος έχει εγκαταλείψει την πρωτεύουσα για την επαρχία όπου οι συνθήκες διαβίωσης είναι πολύ πιό ανθρώπινες. Σιγά σιγά λοιπόν στην επαρχία, κυρίως το καλοκαίρι οργανώνονται διάφορα μικρά φεστιβάλ όπου καλλιτέχνες της όπερας παρουσιάζουν σε συναυλίες άριες και αποσπάσματα απο αγαπητά στο κοινό λυρικά έργα πολλές φορές συνδυασμένα με τραγούδια ή αποσπάσματα απο μιούζικαλ.
Οι συναυλίες αυτές, συνήθως με μικρά σύνολα ανάλογα με τον χώρο που παρουσιάζονται, είναι πολύ σημαντικές για τον κόσμο που ζεί στην επαρχία, μια και το καλλιτεχνικό κριτήριο είναι ιδιαίτερα ανεβασμένο.
Πολλοί γνωρίζουν την Μεσόφωνο Μαρίτα Παπαρίζου απο τις παραστάσεις και τις συναυλίες που δίνει στην Αθήνα και στο εξωτερικό. Με πολλούς δίσκους στο ενεργητικό της, και συναυλίες , τον τελευταίο χρόνο έκανε μια σειρά συναυλιών στην επαρχία με μεγάλη επιτυχία.
Στις 20 Απριλίου στην Κόρινθο, στο υπέροχο Θέατρο Περγιαλίου, η Μ.Παπαρίζου συνοδεία ενός μικρού συνόλου εγχόρδων υπό την διεύθυνση του μαέστρου Αλέξανδρου Παπαρίζου, παρουσίασε ένα πρόγραμμα με το “Stabat Mater” και το μοτέττο “Nisi Dominus” του Βιβάλντι.
Η Μ.Παπαρίζου ερμήνευσε τα δύο αυτά έργα με τη γνωστή άψογη τεχνική της και με συναίσθημα που ανέδειξε στο έπακρο την υπέροχη μουσική του Βιβάλντι. Στο τέλος ερμήνευσε και μια άρια απο τα “Κατα Ματθαίον Πάθη” του Μπάχ , “Erbarme dich” μια απο τις ομορφότερες και συγκινητικότερες σελίδες του Μπάχ. Η ερμηνεία της υπήρξε καθηλωτική καθώς η βαθειά θερμή κοντράλτο φωνή συγκίνησε το ακροατήριο, άλλωστε δεν είναι ξένη προς αυτό το ρεπερτόριο, αποτελεί μάλιστα και την ειδικότητά της. Απέδειξε όμως με την ερμηνεία της πως και η θρησκευτική μουσική ταιριάζει απόλυτα τόσο στη φωνή της όσο και στην ψυχοσύνθεσή της.
Η άψογη τεχνική της φάνηκε στο μοτέττο του Βιβάλντι ένα απο τα πιό απαιτητικά έργα του, το οποίο ερμήνευσε παραδειγματικά.
Στο πόντιουμ της μικρής αυτής Ορχήστρας εγχόρδων ήταν ο μαέστρος Αλέξανδρος Παπαρίζος , ένα νεοανερχόμενο ταλέντο στον χώρο της διεύθυνσης Ορχήστρας, μαθητής του Ε.Καλκάνη. Εδειξε πως είχε μελετήσει σε βάθος τη μουσική που διηύθυνε , τα τέμπι του ήταν υποδειγματικά, και πέρασε με επιτυχία όλα τα δύσκολα σημεία της παρτιτούρας. Αλλωστε δεν είναι καινούργιος στον χώρο αυτό μια και διευθύνει την κιθαριστική Ορχήστρα Santa Barbara της οποίας είναι και ιδρυτής, εξαιρετικός κιθαρίστας ο ίδιος, η οποία έχει δώσει πολλές συναυλίες εδώ και στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία, έχοντας λάβει και βραβείο απο την Ενωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών κριτικών. Είναι όμως η πρώτη φορά που διευθύνει μια ορχήστρα , έστω και μικρή, σε αμιγώς κλασσικά έργα. Ελπίζουμε να τον δούμε και στο πόντιουμ μιας μεγάλης Ορχήστρας.
Πολύ σημαντική υπήρξε η ερμηνεία στην άρια του Μπάχ του εξάρχοντα Ζήσιμου Σουλκούκη, ο οποίος ερμήνευσε το σόλο βιολί με ιδιαίτερη τεχνική επιδεξιότητα και απόλυτη αίσθηση της μουσικής του Μπάχ. Η παρουσία του υπήρξε καθοριστική για την επιτυχία της συναυλίας, όπως άλλωστε όλων των μουσικών ( Αριόνα Μουκάι βιόλα, Κωνσταντίνος Σερελέας βιολοντσέλλο, Κωνσταντίνος Λούστας βιολί, και ο εξαιρετικός Βενιαμίν Χατζηκουμπάρογλου όργανο και τσέμπαλο), οι οποίοι έδεσαν σε ένα εναρμονισμένο σύνολο.
Μόνο έπαινοι αξίζουν σε καλλιτέχνες οι οποίοι δίνουν συναυλίες στην επαρχία , πολλές φορές σε αντίξοες συνθήκες, μεταφέροντας την χαρά της κλασσικής μουσικής σε όλη την Ελλάδα.