Η Τελική φάση του Διεθνούς Διαγωνισμού στη μνήμη του μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου υπό την Αιγίδα της Ορχήστρας των Χρωμάτων, για Διεύθυνση Ορχήστρας, δόθηκε στις 15 Νοεμβρίου, στη μεγάλη Αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής. Διαγωνίσθηκαν τέσσερις Διευθυντές ορχήστρας, ο Lukasz Borowicz από την Πολωνία, ο Βασίλης Χριστόπουλος από την Ελλάδα, ο Laurent Melin από την Γαλλία, και ο Ιάπωνας Κiyotaka Teraoka. Όλοι διηύθυναν την Ορχήστρα των Χρωμάτων σε ένα πρόγραμμα που περιελάμβανε έργα Ντεμπυσσύ, Τσαικόφσκυ, Μπράμς, Στραβίνσκυ και Χρήστου.
Ένας Μουσικός Διαγωνισμός όσο καλά και να είναι οργανωμένος, έχει πολλά προβλήματα, τόσο για τους Διαγωνιζόμενους όσο και για την Επιτροπή που τους κρίνει. Έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κατά κανόνα άχαρο έργο, γιατί βέβαια δεν μπορεί να κρίνει κανείς τις ικανότητες και την καριέρα οποιουδήποτε μουσικού από τα λίγα λεπτά που έχει στη διάθεσή του να ερμηνεύσει ένα έργο.

KIYOTAKA TERAOKA

Οι διαδικασίες τις οποίες ο διαγωνιζόμενος είναι αναγκασμένος να ακολουθήσει, είναι εντελώς αντικαλλιτεχνικές. Αρνητικό ρόλο στην απόδοσή του και στην ελεύθερη έκφραση της προσωπικότητάς του σαν μουσικού , παίζουν το άγχος και η πολύ μεγάλη πίεση που είναι αναγκασμένος να υποστεί. Και αν ακόμα κερδίσει τον Διαγωνισμό αυτό με κανένα τρόπο δεν σημαίνει πως έχει εξασφαλισμένη καριέρα, πόσοι και πόσοι δεν κέρδισαν Διαγωνισμούς και δεν ξανακούστηκαν ποτέ.
Ο πρώτος Διαγωνιζόμενος ήταν ο Πολωνός Lukasz Borowicz ,ο οποίος σπούδασε στην Μουσική Ακαδημία Σοπέν και ο οποίος έχει λάβει μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς. Διηύθυνε το Α! Μέρος της «Ποιμενικής» του Μπετόβεν και το Β! Μέρος της «Παθητικής» του Τσαικόφσκυ. Η ερμηνεία του δεν μπόρεσε να μας δώσει κάτι το ιδιαίτερο, και ήταν μάλλον επίπεδη. Η πολύ σχολαστική και αναλυτική εμμονή στις λεπτομέρειες δεν του επέτρεψε να χαλαρώσει , με αποτέλεσμα να μην αναπνέουν οι μουσικές φράσεις του.
Ο Βασίλης Χριστόπουλος από την Ελλάδα, έχει ένα πλούσιο ενεργητικό, και ήταν πραγματικά έξοχος. Διάλεξε να διευθύνει το έργο του Χρίστου «Φοίνιξ» και το Α! Μέρος από την «Θάλασσα» του Ντεμπυσσύ. Η ερμηνεία του ιδιαίτερα στο έργο του Χρίστου ήταν λαμπερή , οι μουσικές του φράσεις καθαρές χωρίς υπερβολές, ενώ η ερμηνεία του στο έργο του Ντεμπυσσύ ήταν σαφής, κρατημένη, και έβγαλε στην επιφάνεια τις λεπτές αποχρώσεις που είναι τόσο σημαντικές στον Ντεμπυσσύ. Παρακολουθώντας τον να διευθύνει, θα πίστευε κανείς πως είναι ένας φτασμένος μαέστρος και όχι ένας διαγωνιζόμενος, και σίγουρα του άξιζε το Πρώτο Βραβείο.
Ο Γάλλος Laurent Melin με πολλές σημαντικές σπουδές στο ενεργητικό του, διάλεξε να διευθύνει έργα Μπράμς και Τσαικόφσκυ. Ήταν μια εξωστρεφής ερμηνεία έργων που απαιτούν περισσότερη ωριμότητα και εμπειρία στο Συμφωνικό ρεπερτόριο ένας τομέας στον οποίο έδειξε πως μάλλον δεν νοιώθει πολύ άνετα.
Τέλος ο Ιάπωνας Kiyotaka Teraoka διήυθυνε την Σουίτα από το μπαλέτο «Πουλτσινέλλα» του Στραβίνσκυ, και το Γ! Μέρος από την «Θάλασσα» του Ντεμπυσσύ. Είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση, και διάλεξε ένα εντυπωσιακό ρεπερτόριο, όμως η εμμονή του στα αυστηρά τέμπι , και η προσπάθεια εντυπωσιασμού , δεν έβγαλαν στην επιφάνεια τις πολλές αρετές του σαν ερμηνευτή. Τελικά η Επιτροπή έκρινε πως έπρεπε να πάρει το Α! Βραβείο, και έτσι ήταν ο νικητής του φετινού Διαγωνισμού.