Η κιθάρα, είναι ένα όργανο που είναι αγαπητό στην Ελλάδα, και έχει γράψει μια αρκετά σημαντική πορεία όλα αυτά τα χρόνια. Ήταν λοιπόν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες οι Συναυλίες που δόθηκαν στο Μεγαρο Μουσικής στα πλαίσια της σειράς «Γεφυρες», όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια πλειάδα μουσικών που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο όργανο αυτό.
Στις 27 Μαρτίου, παρακολουθήσαμε μια πολύ όμορφη συναυλία με την Συμφωνική ορχήστρα του Βόλου, μια πραγματικά αξιόλογη Ορχήστρα η οποία αποδεικνύει τι μπορεί να καταφέρει η αγάπη και η αφοσίωση στη μουσική, η οποία υπό την μουσική διεύθυνση του Συμεών Κόγκαν ερμήνευσαν έργα Γκέρσουιν, Μαραγκόπουλου, και Κόρυελ. Ενδιαφέρον το έργο του Δημήτρη Μαραγκόπουλου, μια αναφορά στην εποχή του Μάνου Χατζηδάκη, μας κέρδισε όμως το πολύ όμορφο και ευαίσθητο κοντσέρτο του Λάρυ Κόρυελ για δύο κιθάρες εμπνευσμένο από το τραγικό συμβάν του βομβαρδισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Μπολόνια.
Στις 29 Μαρτίου παρακολούθησα την συναυλία με έργα για κιθάρα και έγχορδα στην Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου, όπου παρουσιάσθηκαν τέσσερις κιθαρίστες.
Ήταν ιδιαίτερη η ευαισθησία και η μουσικότητα που διέκρινε τις ερμηνείες του Γιώργου Μπεχλιβάνογλου μαθητή του Κώστα Κοτσιώλη, και με πολλά Βραβεία στο ενεργητικό του. Η ερμηνεία του έργου του Μανγκορέ «ο Καθεδρικός Ναός» , ήταν πραγματικά ευαίσθητη και ατμοσφαιρική, είναι ένας εξαιρετικός ερμηνευτής.
Το ντουέτο Αλέξης και Σουζάννα ερμήνευσαν έργα Ραμώ, Πιατσόλλα και Μπογκντάνοβιτς, ενώ η συναυλία έκλεισε με τον Κώστα Κοτσιώλη, και τα έγχορδα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Βόλου που ερμήνευσαν το «Κοντσέρτο του Βόλου»
Του Λεο Μπρούερ, σε μουσική διεύθυνση Σ.Κόγκαν. Είναι ένα συμπαθητικό Κοντσέρτο, σοφά γραμμένο που αναδεικνύει τόσο τα έγχορδα όσο και τον σολίστα και που όπως γράφει και ο ίδιος ο συνθέτης « …καθρεφτίζει την προσωπικότητα μάλλον του κιθαριστή στον οποίο είναι αφιερωμένο, παρά τα τοπικά και πολιτισμικά ιδιώματα της περιοχής στην οποία αναφέρεται…».
Και μια παρατήρηση….γιατί αυτά τα ενοχλητικά μεγάφωνα που εκτός απο την άσχημη απόδοσή τους παραμορφώνουν τον ήχο της κιθάρας; Ισως να είανι απαραίτητο αυτό στη Μεγάλη Αίθουσα του Μεγάρου, αλλά στη μικρή Αίθουσα, ήταν περιττά, και άκρως ενοχλητικά..